Souboje mají obyčejne jednu scénu, kde herci vyjdou z obrazu a my pozorujeme jejich stíny, jak bojují.
· Pokud zloduch zraní hrdinu na paži s mečem, nastane jedna ze tří možností:
o hrdina se ukáže být ambidextrózní a bojuje dál s mečem v druhé ruce;
o hrdina najde něco jiného, čím se bránit (závěsy, řetěz, ocelová tyč), a co se dá držet v druhé ruce;
o hrdinova milá/hrdinův poskok vyvstane za zloduchem a praští ho, zachrániv(ši) hrdinu.
· Je-li hrdina zloduchem odzbrojen, nastane jedna ze tří možností:
o zloduch prokáže špetku cti a dovolí hrdinovi sebrat meč;
o hrdina udělá šílený výpad/skok přes nebo kolem zloducha a chopí se meče;
o když to vypadá, že bude konec, hrdinova milá/hrdinův poskok mu hodí meč, jenž tento zvládne hravě zachytit (pro nejlepší ukázku tohoto konceptu, koukněte na "Army of Darkness", kde Ash vyskočí do vzduchu a motorová pila mu kouzlem vskočí zpátky do ruky -- je to báječně natočeno a mimořádně legrační!).
· Jsou-li k dispozici schody, hrdina je přinucen po nich ustupovat před zloduchem, načež hrdina buď skočí zpátky dolů nebo se zhoupne polaně/lustru/závěsu, aby unikl.
<< Home