Friday, February 16, 2007

Souboje mají obyčejne jednu scénu, kde herci vyjdou z obrazu a my pozorujeme jejich stíny, jak bojují.

· Pokud zloduch zraní hrdinu na paži s mečem, nastane jedna ze tří možností:

o hrdina se ukáže být ambidextrózní a bojuje dál s mečem v druhé ruce;

o hrdina najde něco jiného, čím se bránit (závěsy, řetěz, ocelová tyč), a co se dá držet v druhé ruce;

o hrdinova milá/hrdinův poskok vyvstane za zloduchem a praští ho, zachrániv(ši) hrdinu.

· Je-li hrdina zloduchem odzbrojen, nastane jedna ze tří možností:

o zloduch prokáže špetku cti a dovolí hrdinovi sebrat meč;

o hrdina udělá šílený výpad/skok přes nebo kolem zloducha a chopí se meče;

o když to vypadá, že bude konec, hrdinova milá/hrdinův poskok mu hodí meč, jenž tento zvládne hravě zachytit (pro nejlepší ukázku tohoto konceptu, koukněte na "Army of Darkness", kde Ash vyskočí do vzduchu a motorová pila mu kouzlem vskočí zpátky do ruky -- je to báječně natočeno a mimořádně legrační!).

· Jsou-li k dispozici schody, hrdina je přinucen po nich ustupovat před zloduchem, načež hrdina buď skočí zpátky dolů nebo se zhoupne polaně/lustru/závěsu, aby unikl.

· Je-li k dispozici závěs nebo lustr, hrdina jej odřízne a shodí na zloduchovy knechty, _ledaže_ by film byla komedie, v kterémžto případě jej hrdina omylem shodí na vlastní muže.