ŠERMOVÁNÍ
· V určitém momentě zápasu hrdina a zloduch zkříží kordy na urovni obličeje, dovolujíce druhému zachytit zbraň, zatímco si vyměňují sprosté/sarkastické poznámky, načež prolomí sevření a pokračují v souboji. (Proč nikdo nevrazí druhému koš rukojeti do ksichtu, omráčiv ho, aby jej pak vyřídíl?)
· Pokud hrdina a zloduch zkříží meče na nebo pod úrovní pasu, upustí od náporu, ustoupí a zaváhají -- třebaže by prostě mohli máchnout vzhůru do protivníkova břicha po povolení nátlaku, což by souboj na místě skončilo.
· Je-li k dispozici svícen, zloduch se předvede, jak je obratný s šavlí při přesekávání voskovic, a bude je sledovat, jak padají; hrdina udělá totéž, leč svíce nespadnou, dokud zloduch neučiní poznámku o bídných šermířských schopnostech hrdinových, načež hrdina svíce převrhne ukazuje, že je obratnější zloducha, jelikož _jeho_ svíčky nespadly pod tlakem úderu.
· V průběhu duelu hrdina vyskočí nebo vyleze na stůl/lavici/piano/podstavec, což jej vyvýší nad zloducha. Nato zloduch zaútočí obloukem na hrdinovy nohy, čemuž se tento vyhne výskokem do vzduchu nad zloduchovo ostří. Jen _velmi_ zřídka jsou pozice obráceny.
Labels: film
<< Home