Sunday, July 31, 2005

dost dobry

Veliký, obrovský mohopodlažní hypermarket, ve kterém dostanete úplně všechno. Śéf přijímá nového prodavače na zkušební dobu. Na konci dne si jej zavolá. Tak kolik jste dnes udělal obchodů? Jeden, šéfe. Cože?! Jeden?! Naši prodavači udělají přes 100 obchodů denně! Co jste člověče celý den dělal?! A kolik jste vlastně utržil? 2 miliony čtyřistatisíc. Šéfovi došla řeč: 2 400 000? Proboha, co jste prodal? No, nejdřív jsem prodal malý háček na ryby... Háček na ryby? Za 2 400 000? ...no a pak jsem zakaznika přesvědčil, že by si mohl vzít ještě i střední a velký háček. No a pak pochopil, že by si měl vzít i nějaký vlasec a naviják. No a pak jsem mu prodal i tři pruty, a podběrák... Dal jsem se s ním do řeči a zeptal jsem se, kde bude rybařit. Povídal, že ve fjordu na severu. Tak jsem mu prodal ještě větrovku, kalhoty, gumáky a teplý svetr, protože tam dost fouká. Řekl jsem mu, že na pobřeží neberou, tak jsme šli vybrat motorový člun. Pak jsem se ho zeptal, co má za auto - vylezlo z něj, že dost malé, člun by na něm nemohl odvézt. Tak jsem mu prodal jeepa a pak jsem mu prodal ještě přívěs... A tohle všechno jste prodal člověku, který si přišel koupit jediný háček na ryby!? Ne , to ne. On původně přišel koupit vložky pro svoji zenu. Tak jsem mu navrhnul, že když si teda o weekendu nezašuká, že by si mohl zajít aspoň na ryby